Bussen, ziek en koud - Reisverslag uit Guiyang, China van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Bussen, ziek en koud - Reisverslag uit Guiyang, China van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Bussen, ziek en koud

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

10 December 2008 | China, Guiyang

Lieve allemaal,

Ik zit nu in Guiyang en we hebben al een paar erg mooie dagen achter de rug. We zijn naar twee dorpjes geweest met minderheden (de eersten kamden hun haar (dat tot op de grond reikte) uit voor foto's en het was er erg toeristisch, en de anderen waren Dong, en zij keken ons met ronde ogen en open monden aan, aangezien wij waarschijnlijk de eerste buitenlanders waren die voet in hun dorp zetten). Verder hebben we vanuit Guilin een boot genomen over de Li rivier tussen de karst-rotsen door naar Yangshuo, het ultieme toeristenoord. We hebben op de rivier onze ogen uitgekeken, want het was er echt schitterend, en ik vind het vooral fascinerend hoe een uurtje verder met de bus alle bergen weer gewoon afgeplat kunnen zijn, terwijl ze rondom de rivier echt als pieken de lucht in steken.
Nadeeltjes zijn dat we de afgelopen maanden in Xiamen ontzettend verwend zijn met geweldig weer (tot in december bijna 20 graden) en dat we nu het behoorlijk koud hebben (Jasmijn zelfs zo erg dat ze drie nachten slecht geslapen heeft). Daarnaast ben ik sinds gisteren aan de diarree, dus ben ik vandaag in het hotel gebleven, terwijl Jasmijn op een trip naar een grotten-serie en een waterval is gegaan, waarvoor we eerst 12 uur in de bus hebben moeten zitten om hier (in Guiyang) te komen en waarvandaan we vannacht 9 uur in de bus gaan zitten om hier weer weg te komen... Krijg ik nog niet te zien waarvoor we hiernaartoe kwamen! Ik heb dus vandaag een beetje spijt dat ik niet gewoon ben meegegaan, maar ik weet ook dat ik nog ergere spijt zou hebben als ik wel meegegaan zou zijn en vannacht zou zitten ijlen in de bus...

Mijn tijd is op,
Lieve groetjes van Noortje

  • 10 December 2008 - 11:05

    Linda:

    Ach gossie, dat is wel héél sneu, zo lang in de bus zitten en dan alsnog niets zien... Maar wel verstandig van je hoor ;) Hopelijk kun je er morgen weer helemaal tegenaan! Geniet nog van je laatste weekjes, groetjes aan Bar/je moeder straks en tot schnell!
    Liefz

  • 10 December 2008 - 11:09

    Saar:

    ahh arme noor, hoop maar dat de busreis dan nu wel een beetje te verdragen is. diarree in de bus lijkt me niet heel fijn.
    kus saar

  • 10 December 2008 - 11:11

    Riet:

    Hai Noortje,
    Ik hoopdat je weer helemaal gezond bent en dat het ook een beetje warmer is. Ik zal wat zonneschijn en warmte jullie kant 'opsturen' ha-ha. We kunnen hier best een beetje regen gebruiken, de zon is heerlijk, ben dan ook al lekker bruin, maar het groen begint al gelig te worden....
    kijk al uit naar je volgend bericht. Groetjes + liefs van Riet :) en ook van Jim, die met ogen dicht al ronkende de TV kan 'zien en horen'

  • 10 December 2008 - 13:11

    Rineke:

    nog een berichtje om je te troosten :) watervallen lopen niet weg en je moet tenslotte iets hebben om voor terug te komen ;)
    Dikke knuffel

  • 10 December 2008 - 15:22

    Barbara:

    Hey Noor!
    Oh jee, niet te ziek worden hoor! Hopelijk worden jij en het weer snel weer beter. Wanneer ga je precies naar Vietnam? Geniet ervan, ondanks de ongemakken die je in een exotische omgeving als deze op de koop toe moet nemen :)
    Kus
    Bar

  • 10 December 2008 - 16:26

    Anne-Mieke:

    Hee! Beetje immodium erin en klaar, Dan kun je een week niet naar de wc:P Zo ging het bij mijn in Thailand wel eens als ik wist dat ik in de bus moest de volgende dag. Ik ben heel benieuwd naar alle fotos! liefs Anne-Mieke

  • 10 December 2008 - 17:36

    Anne-Floor:

    Ah balen, dat je nou net ziek wordt terwijl je zo lang in de bus had gezeten om die watervallen te zien... nou maar Jasmijn heeft vast veel foto's gemaakt en zoals Rineke al zei: je moet iets hebben om voor terug te komen niet waar?!
    Heel veel groetjes aan je moeder en aan Barbara natuurlijk!!

    Liefs uit Madrid (waar het inmiddels ook flink koud is...), Anne-Floor

  • 10 December 2008 - 18:59

    Bep:

    Hoi Noortje,
    Het blijft allemaal spannend en indrukwekkend wat jij tegenkomt in china. Het lijkt wel of je net zo'n reizigster als Floortje D. aan het worden bent. Misschien moet je maar naar haar baantje solliteren als je terugbent. Wel vervelend dat je aan de race bent geraakt. Maar hopelijk is dat inmiddels over. Riky staat inmiddels ook te trappelen om te vertrekken. Ik weet niet wat het belangrijkste voor haar is Vietnam of jouw weer te zien. In ieder geval wens ik jullie een fijne tijd toe. Ook namens Johan xxx Bep

  • 10 December 2008 - 19:32

    Leny:

    Dat is wel heel erg vervelend, zo'n lange reis en dan niets zien, ziek zijn.
    Maar hopelijk komen er nog een paar leuke en gezonde dagen (weken) aan.
    Heel veel plezier, en sterkte met de kou,dat is straks wel wennen als je weer in het koude Holland bent.
    Daar nog maar niet aan denken, geniet nu maar.
    Heel veel plezier en groetjes uit Zuidwolde

  • 11 December 2008 - 08:25

    Monique:

    Och, arme!
    Dit vind ik wel heel erg zielig voor je. Maar je hebt toch ook wel buitengewoon veel leuks en fijns meegemaakt; zo op het einde van de reis een kleine tegenvaller , daar kun je vast wel overheen komen. Stel je eens voor dat je zo begonnen was!(toch eigenlijk logischer, diaree in een nieuw land?)
    Geniet maar erg van wat je wel mee hebt kunnen maken en van het vooruitzicht van Vietnam en je moeder!
    Sterkte met het verder reizen en reuzeveel plezier als je weer lekker beter bent!

    groetjes, Monique

  • 11 December 2008 - 13:20

    Esther:

    Norie, wat ontzettend stom dat je nu net ziek bent geworden! (heb eerlijk gezegd hier in Japan al bij sommige gerechten dat ik op moet passen ;)) En balen van die chocoletters! (had tzelfde probleem in Amerika, arriveerde pakketje nadat ik was vertrokken) Maar hopelijk ben je gewoon weer snel fit en lekker in de warmte van Vietnam met je mammie ;D
    Heel veel kussies!

  • 12 December 2008 - 10:33

    Jorieke:

    Hey dame! Hopelijk ben je alweer een beetje opgeknapt! Maar je hebt wel een wijze beslissing genomen om een dagje 'thuis' te blijven!
    Heel veel plezier de komende weken met je mams!
    Liefs Jorieke

  • 12 December 2008 - 22:38

    Lau:

    Milady! Mag ik eventjes mijn jaloezie uiten over de gigantische hoop reacties die jij gemiddeld op je blog krijgt? Niet leuk meer gewoon, ;)
    Nee hoor, hartstikke leuk voor je!
    Succes met de diarree, ik ben het met Anne-Mieke eens: 1 immodiumpje en je hoeft een week niet meer naar de wc!
    xxxxxxx en geniet van Vietnam, het gezelschap van je mams en Bar, en de laatste weken!

  • 15 December 2008 - 12:32

    Yonah:

    Ojee, wat vervelend dat je zo ziek bent geworden! Je gaat vast nog wel een keer terug naar China;) Ik hoop dat je gauw beter bent en natuurlijk dat je nog een paar onwijs leuke weken hebt daar! Tot heel gauw!!
    Oja en bedankt voor je mailtje op mijn verjaardag!:D Ik werd er helemaal blij van:)

    Liefs,

    xxxx Yonah

  • 15 December 2008 - 18:45

    Jorieke:

    Ik ben benieuwd of Riky veilig en wel is aangekomen! Dus daarom gluur ik maar weer ff op je blog....
    Mag ik dan ook maar ff zeggen dat ik het leuk vind dat jouw vriendinnetje Yonah mijn buurmeisje is geworden, want we zijn vrijdag supergezellig samen wezen stappen in Utrecht! Ga jij de volgende keer ook mee op mannenjacht? Of neem je een gezellig Aziaat mee naar Holland?
    Doeidoei

  • 18 December 2008 - 00:15

    Mieke:

    Hey Noor,
    ik hoop dat je je onderhand beter voelt! Wel echt ontzettend gaaf hoor die avonturen in China. Wanneer ga je weer naar NL? Ik ben 22 jan pas weer terug, lekker een paar daagjes voordat UC weer begint :P xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guiyang

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 37404

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: