Allemaal nieuwe dingetjes - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Allemaal nieuwe dingetjes - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Allemaal nieuwe dingetjes

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

04 Juli 2006 | Italië, Rome

Heej,

weet je, de tijd vliegt echt hier! Ik ben hier nu een weekje, en ik blijf er nog maar drie!!! Dan komt er over drie weken eindelijk een einde aan mijn drie maanden lange verblijf hier...
Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik daar nou blij mee ben. Enerzijds ben ik wel weer toe aan een normaal leven, waarin alles wat ik doe te bevatten is en ook gewoon logisch is. En anderzijds heb ik het heerlijk naar mijn zin hier.

Wat ik de afgelopen week heb gedaan:
vorige week maandag ben ik meegegaan met de salsa-les van Rose en Dario. En dat was me toch hard werken!! Twee bloedblaren onder mijn grote tenen, helemaal bezweet en helemaal uitgeput kwam ik uit de les. Maar het was wel heel leuk om dit te leren!
Dinsdag ben ik bijvoorbeeld met drie meisjes uit mijn klas uit eten geweest op het Campo de' Fiori. We hebben gegeten op een terras met op groot scherm de wedstrijd tussen Spagna en Francia en één van de meisjes was Franse, dus dat was feesten, haha!
En omdat donderdag een vrije dag was hier (beschermheiligendag van Petrus en Paulus), heb ik de hele dag niets gedaan :). 's Avonds vertrokken we (=Rose, Dario, de hond Friday en ik) naar Sabaudia, naar het strandhuis van de familie van Dario. Daar bleven we tot zondagavond en dat was heeeeeerlijk!!!
Super vermoeiend om drie dagen op het strand te liggen bakken, maar echt goddelijk!
Ze hebben een schitterend, groot(, koel, niet te vergeten, heel belangrijk met deze hitte) huis en Mara, Dario's moeder, kookt geweldig. Dus ik heb dit hele weekend als een oase van heerlijkheden ervaren :).

Maar nu, dinsdagmiddag, ben ik nog steeds doodop. Vanavond gaan we de voetbalwedstrijd van Italie tegen ik-weet-niet-eens-wie kijken, maar ik ben benieuwd of ik wakker kan blijven...
Gisteren zou ik ook meegaan naar de salsa-les, maar ik was gewoon te moe. Iedere dag denk ik als ik uit school kom (13.00 uur), dat ik die middag eens een keertje WEL wat uit ga voeren, maar in de loop van de middag word ik zo moe van de warmte, dat ik dat voornemen weer laat schieten.

Ik heb nu in ieder geval het plan om woensdag de film 'La vita è bella' te gaan kijken op school (ik weet het, schande dat ik die nog nooit gezien heb), en vrijdag eet ik op school mee met de Spaghettata. Zaterdag wil ik naar de Galleria Borghese. Ben heel benieuwd of ik dit allemaal op kan brengen (ik weet het, het lijkt niets, maar met deze warmte...).

En nou is als het goed is Saar zondag in Rome aangekomen, maar ik heb nog niets van haar gehoord :(.
Maandag de 24e kom ik trouwens naar huis. Nander komt voor een weekendje om me op te halen (en voor zijn eigen vakantie, natuurlijk, haha :D).
Eigenlijk zit ik nu al een week lang te denken 'het zit er alweer bijna op'... raar is dat, toch? Als je nog drie weken te gaan hebt...

Nou, ik houd er weer mee op.
Fijne week! Veel plezier met het Nederlandse warme weer!

Kus, Noortje

  • 06 Juli 2006 - 21:22

    Leny Hans En Kids:

    Ja Noortje er is een tijd van komen en een tijd van gaan, helaas voor jou.
    Lekker he een weekendje naar het strand hebben wij ook gedaan, en ik vond het ook zeer vermoeiend,ik dacht dat het aan mij lag,maar het zal wel de warmte zijn,wij hadden geen koel huis, maar een grote legertent,bloedje heet.
    Wel erg bruin geworden.

    geniet in iedergeval wel van de drie weken die nog komen gaan,veel plezier, je bent er nu,over een paar weken zit je weer hier in Amsterdam (Utrecht)
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 36717

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: