Chaos en emoties in laatste weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Chaos en emoties in laatste weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Chaos en emoties in laatste weekend

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

26 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo,

ik kan nu zeggen dat ik weer veilig thuis ben, en dat dat heel goed voelt. Ten eerste omdat ik zo bij de mensen kan zijn die mij heel dierbaar zijn, ten tweede omdat ik gewoon lekker normaal kan doen, het leven kan hebben dat ik had voordat ik wegging. En ten derde omdat mijn vader vorige week een hartinfarct heeft gekregen en dat ik al zo'n vijf dagen heel graag naar huis terug wilde. Dus nu ben ik ein-de-lijk thuis, na praktisch te hebben zitten aftellen.

Afgelopen donderdagmiddag kwam mijn broer naar Rome, om me op te halen. Voor hem was het een lekker weekendje vakantie, maar hij was weggegaan op de ochtend na het hartinfarct van mijn vader, dus dat was een ochtend vol onzekerheden.
Voor mij was het heel fijn dat hij er was, als afleiding, al heeft mijn hoofd mij nog het hele weekend liggen bestoken met vervelende onheilspellende gedachten. Het kon me geen moment met rust laten.
We hebben donderdag en vrijdag gebruikt om Rome te bekijken (misschien hebben we iets te veel hooi op onze vork genomen, want) we hadden zaterdag daarna nodig om uit te rusten en op zondag hebben we nog wat kleine dingetjes gezien. Donderdag alle highlights in het historische centrum, wat voor Nander een gigantische schok moet zijn geweest. Ten eerste was dit zijn eerste keer in Italië, ten tweede had hij net een vermoeiende vliegreis en een slopende nacht achter de rug en ten derde was de temperatuur in Rome nog wel een stuk hoger dan in Nederland. Vrijdag hebben we geheel Vaticaanstad gezien, inclusief het museum met verbazingwekkend weinig wachttijd. Achteraf gezien zijn we er maar heel kort buiten blijven rondhangen (te warm, binnen is veel comfortabeler met airco enzo), dus zondag zijn we daarnaar terug gekeerd en hebben we ook de Engelenburcht gezien en een wandelingetje langs de Tevere gemaakt.

En daarna tas inpakken voor de terugreis.
Oh Mijn God, wat een bagage! Samen hadden we 44 kilo, wat dus voor 9/10 van mij was... In mijn eentje had ik het nooit mee kunnen nemen, en nu werden we ook gematst bij de incheckbalie, zodat ik (gelukkig) niets bij hoefde te betalen...

En nu ben ik weer terug en lijkt alles heel gewoon. Omdat het allemaal in het teken staat van de ziekte van mijn vader (het is nu stabiel, hij is maandag uit het ziekenhuis gekomen en moet nu 6 weken verpleegd worden), is er voor mij nauwelijks tijd om me te realiseren dat ik terug ben. Maar misschien is het beter zo, anders zak ik alleen maar weg in vergelijkingen en gedachten als 'ik wil terug'. Maar voor het weer hoef ik het niet te doen :) Da's toch net een stukje prettiger hier (als ik tegen mensen zeg dat ik dit weer heerlijk vind, kijken ze me eerst toch wel aan met een blik alsof IK hier degene zou zijn die gek zou zijn...).
Een paar van de weinige dingen waarvoor ik terug zou willen, zouden zijn: de mogelijkheid om tegen iedereen in het Italiaans te beginnen (het is zó'n mooie taal!), het lekkere en goedkope (in restaurants) eten en natuurlijk de heerlijke ijsjes. Al moet ik daar eigenlijk niet naar terug verlangen, want ik heb me gewogen en ben in de laatste 3 maanden iets meer dan 7 kilo aangekomen. Dus vanaf heden ben ik op dieet (echt een vreselijke gedachte, ik haat diëten, eten is veels te lekker om te laten staan!).

Maar al met al ben ik dus blij om thuis te zijn. Ik heb heel veel zin om jullie weer allemaal terug te zien (en waarschijnlijk kan ik toch geen baantje vinden voor de komende drie weken, dus heb ik ook nog eens heel veel tijd om jullie terug te zien!!!).

Dikke knuffel uit het saaie Nederland, waar het echt niet zo enorm warm is,

Noortje

  • 26 Juli 2006 - 18:54

    Cecile:

    He Noor gezellig dat je er weer bent. Ik hoop je eerdaags weer eens te zien! Groeten en beterschap voor je vader!
    liefs cecile

  • 27 Juli 2006 - 15:17

    Judith En Asja:

    Heey Noor!!
    Fijn te horen dat je weer heel thuis bent. Wel wennen, maar vast ook wel weer lekker.
    Nog heel erg bedankt dat we bij je mochten overnachten. We hebben een super tijd gehad in Rome! En na vele vertragingen, zijn we vannacht om 2am in amsterdam aan gekomen.
    dikke knuf

  • 10 Augustus 2006 - 12:11

    Liesbeth:

    Ha die Noortje,

    Wat zal je geschrokken zijn van het slechte bericht over Gerard. Heb wel het idee dat je al het mogelijke uit je reis hebt gehaald, goed zo. En dan nu aan de studie....

    groetjes,
    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 36715

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: