Heel veel doen en zien. - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Heel veel doen en zien. - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Heel veel doen en zien.

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

10 Juli 2006 | Italië, Rome

Halllllo allemaal!

dit was weer een weekje vol met allemaal dingen die voor mij beslist werden, maar wat me eigenlijk niet zo veel uitmaakt. Zoals iemand me al schreef, doe ik toch niet zo veel als ik het zelf voor het zeggen heb, dus dit is eigenlijk al een stuk beter...
Trouwens, veel van wat er 'voor mij beslist werd' hield in 'voetbal kijken'!

Vorige week maandag zou ik meegaan met Rose en Dario naar hun salsales, maar ik was veels te moe. Ik ben, in plaats daarvan, om 7 uur naar bed gegaan (jahaa, spannend he :p)
Dinsdag ben ik meegegaan met een wandeling die door de school georganiseerd werd, langs een heel gaar Ossarium (kelder met allemaal sculpturen gemaakt van de botten van 4000 monniken...), griezel, griezel! Daarna hebben we langs een paar fonteinen gelopen, met de bijbehorende uitleg, waarna we naar Circo Massimo trokken (waar vroeger alle grote paardenrennen enzo werden gehouden) om de wedstrijd Italia-Germania te zien. Wat heeeeel leuk was :) De eerste helft ben ik de groep waarmee we waren (30 man) kwijtgeraakt, maar die heb ik gelukkig daarna weer gevonden voor de tweede helft. Het was een heel vrolijke boel :)
Woensdag hebben we de wedstrijd Francia-Portogallo in een (internationale, ik weet het, de schande...) bar gezien.
Donderdag kwam SAAAAR!!! Jeeeeej!!! Saar is met drie vriendinnen aan het kamperen in Italia, en ze wilden ook wel eens een avond in Roma zijn zonder op tijd naar de camping terug te moeten. Dus sliepen ze, met matjes en al, in mijn kamer! Dat vond ik wel gezellig :) Uit eten geweest en daarna in de regen op de bus staan wachten, waar we een paar haltes te vroeg uitstapten zodat we alsnog een halfuur moesten lopen.... Maar van schade en schande wordt men wijs, wat dus wil zeggen dat ik nu tenminste weet welke bus ik waarnaartoe moet nemen :p
Vrijdag vertrokken ze weer 's ochtends, en 's avonds had ik een Spaghettata op school. Met praktisch de helft van de studenten van deze school saaie pasta naar binnen werken.

Zaterdag zou ik met mensen uit mijn klas naar Villa Borghese gaan, wat er uiteindelijk niet van gekomen is, dus heb ik lekker uitgeslapen en een heeeeeele dag niets gedaan (zucht, paradijs....).
Zondag zijn we naar de markt bij Porta Portese gegaan, wat me achteraf helemaal niet zo bevalt, want ik heb veel te veel geld uitgegeven, maar op dat moment was t heel leuk, haha!

En 's avonds natuurlijk de wedstrijd... Ik ga er maar geen woorden aan vuilmaken... Ik was weer op het Circo Massimo en het was 'een groot feest... Ik had mijn fototoestel niet bij me, maar hoop deze week foto's te krijgen van anderen die dat wel bij zich hadden! En de computer reageert vandaag niet echt op mijn eigen fototoestel, dus ik kan niet al die andere geweldige foto's die ik heb aan jullie laten zien :(... Okee, ik heb er, sinds ik hier ben, niet echt heel veel gemaakt, maar toch!

En vandaag ga ik weer een week vol onverwachte plannen tegemoet. Morgen ga ik in ieder geval naar het strand... als dat doorgaat! Oh, en vanavond ga ik naar de inhuldiging van de spelers hier ergens in Rome (geloof ook weer het Circo Massimo, maar ik laat de leiding geheel aan anderen over.... pfoe, ik had nooit van mezelf verwacht dat ik dat zou kunnen :p)

Doei! Noortje

  • 10 Juli 2006 - 20:22

    Leny Hans En Kids:

    Hoi Noortje
    Hier ben ik weer,gefeliciteerd met de overwinning van Italie.
    Het zal wel een geweldig feest zijn daar in Rome.We zagen wat beelden op tv,jou konden we niet vinden,helaas.........
    Maar dit maak je toch ook maar weer mee,weer een ervaring rijker.
    Veel plezier morgen op het strand, geniet nog maar goed van de laatste weken.Tot hoor eens, groeten Leny Hans en kids,die nog naar school gaan, met dit veel te mooie weer.

  • 16 Juli 2006 - 14:20

    Anne-Miek:

    heee,
    jammer genoeg ben ik uitgeloot... genoten van mijn vakatnie in turkije (zie mail, te lang om hier allemaal op te schrijven. ik heb de mail nog niet geschreven dus nu wel verplicht om een lange te schrijven) jou fotos spreken volgens mij voor zich! xx Anne-Mieke

  • 16 Juli 2006 - 15:41

    Ria:

    hallo Noortje,
    Het blijft bijzonder wat je allemaal meemaakt en ziet. Finale voetbal lijkt mij opzich al een feest maar dan ook nog winnen. Geniet nog deze komende weken en neem ook wat tijd voor jezelf om alles een plekje te geven.
    Liefs Ria

  • 17 Juli 2006 - 11:51

    Saar:

    zo... ik ben weer terug! klinkt wel leuk zo.. kamperen in jouw kamer:) was ook heel leuk! heeeeel leuk om je weer te zien!!
    als ik terug ben uit griekenland ben jij denk ik ook wel weer ongeveer terug.. dan gaan we in nederland afspreken!
    klinkt wel een beetje zielig.. in de regen op de bus gewacht... we hebben ook nog trevi-fontein bezichtigd en uhm... tja.. in de regen gelopen:)
    tot snel! veel plezier nog, niet aan denken dat je bijna weggaat!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 36731

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: