Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Roma!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

26 Juni 2006 | Italië, Rome

Hoi,

zaterdag ben ik aangekomen in Roma!!! (na zowel woensdag, als donderdag, als vrijdag afscheid te hebben genomen door ijsjes te eten :). 't Was dus geen echt afscheid nemen, maar meer een smoes om ijs te mogen eten :p)

Zaterdag nam ik de trein om 13.00 uur, na de hele ochtend te denken 'ik heb alle tijd' en op het laatst nog vanalles te moeten doen. Zoals gewoonlijk.
Miriam (eigenlijk haar vriend) bracht me naar het station. Met de auto, wat wel nodig was! Ik had een grooooote volllle koffer mee (loodzwaar, vraag maar aan Rose :p), een grote rugzak, een kleinere rugzak en een handtas... voelde me wel alsof ik voor 3 personen aan het reizen was!
Ik kwam aan om 16.16 uur, en Dario en Rose wachtten me op bij het station! Super luxe, een taxi naar een huis drie straten verder...

Want, mijn huis ligt dus praktisch naast het station. Eerst zou ik naar een ander huis gaan, maar via Rose en Dario heb ik nu deze kamer. En het is echt super!!! Lekker lege kamer met gigantische kasten, maar de keuken en de badkamer zijn helemaal het einde: ze delen alles in dit huis (woon met drie Italiaanse studenten die nu een weekje weg zijn allemaal), dus het voelt gewooon als een familietje. Behalve dat ik nu dus het enige familielid ben dat thuis is :)
Gezellige nette badkamer en gezellige volle keuken. Waar nu dus eens WEL genoeg pannen, bestek en bekers zijn...

Mijn precieze adres luidt:
Noortje van 't Klooster
p/o A. Natalucci.
Via dei Dauni 1 - scale 3 - interno 8
00185 Roma - Italië

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, tijd voor pooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooost!!

Zaterdagavond ging ik met Rose en Dario en vrienden mee dansen in een salsabar (waar ze Anne-Mieke en mij ook mee naartoe hadden genomen toen we hier twee weken geleden waren).
Nu was er alleen iemand bij én goed kon dansen en die WEL kon uitleggen hoe dat dan werkte, dus nu heb ik de basisstapjes een beetje geleerd :).
En ik ben nu zo enthousiast dat ik vanavond met ze mee ga naar hun salsales!! Ben heel nieuwsgierig en vind t heel spannend (alleen al omdat er toch nooit een man te vinden is die mijn lengte niet angstaanjagend vindt :D).

Zondag hebben ze me meegenomen naar een enorm zwembad-waterparadijs-park. Het was gigantisch! Grote glijbanen, een stuk of 5 baden, overal ligstoelen parasols tafels enzenz. En het was natuurlijk niet te harden zo heet als het was dit weekend, dus waar kan je dan beter zijn dan in het water?!
Behalve dat mijn verkoudheid vandaag weer onverdraagzaam is, maar ik had niet anders verwacht.

En ze hebben me uitgenodigd om donderdag (vrije dag in Rome, van de beschermheiligen Petrus en Paulus) mee te gaan voor een lang weekend in hun strandhuis!!! Dus daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
Ik word hier gewoon te erg in de watten gelegd :).

Verder denk ik dat ik het deze week rustig aan doe. Moet nog steeds mijn koffer uitpakken, maar wat maakt het ook uit :p . Heb nog een maand minus drie dagen om dat te doen, haha!

Ooooh en over de school natuurlijk, sorry dat ik dat bijna vergeet! Het is een redelijk grote school, maar de klassen zijn gelukkig niet zo groot (vandaag bijvoorbeeld 6 personen, maar normaal geloof ik 8 ). Verder neemt bijna niemand het erg nauw met begintijden en huiswerk enzo, wat ik wel erg jammer vind. Maar ook hier had ik niet anders verwacht, want je zit dan niet voor niets in de hoofdstad van een ander relaxt land, dus dan weet je wel wie daar op af komen.
Dus de lessen zijn, zo is mijn eerste indruk, niet zo zwaar.
Uit mijn klas vertrekt aanstaande vrijdag iedereen op 2 mensen na, dus ik ben benieuwd wat er dan gebeurt met het restant...
Oh en er zit maar een jongen in mijn klas en dat is toch meer een meisje (begint volgend jaar aan een opleiding modedesign...). Dat is wel errug stom, want meestal maken jongens een les toch wat nuchterder. Nu zit ik daar maar met een paar stomme gansjes...

En toch wel jammer dat Nederland er nu al uit ligt, he?! Ook al kan het me normaal niets schelen. Wat wel grappig is, is dat men over het algemeen hier vindt dat Nederland nooit aanvalt en de hele tijd naar achter speelt, nooit naar voren. En ik heb er geen verstand van (verlang er ook helemaaaaaaal niet naar om dat te krijgen), maar als ik zo een paar wedstrijden heb gezien en de landen vergelijk, moet ik ze wel gelijk geven...

Dus, jongens en meisjes, sterkte met het overkomen van dit vreselijke leed! Ik lijd hier nog even verder onder de brandende zon (geintje, k geniet ieder moment), en groet jullie!

Veel liefs, van Noortje

  • 26 Juni 2006 - 13:53

    Anne-Mieke:

    heej!
    ik heb je net een mailtje gestuurd met allemaal vragen die nu al beantwoord zijn met je verhaal:S ik heb net nog eens al je fotos zitten bekijken, geweldig zeg!!
    liefs,
    Anne-Mieke

  • 26 Juni 2006 - 15:35

    Asja:

    Hey Noor,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Rome! En zo te horen wil je dr ook niet meer weg:p Groot gelijk heb je...prachtige stad! Over een paar weken komen judith en ik je opzoeken:D Niet vergeten he. Als je toch zo dicht bij t station zit, misschien kun je ons dan komen ophalen...als je zin hebt:p Maar dat zien we tegen die tijd wel.

    Best jammer dat Nederland eruit ligt. Nu moet ik mn oranje pet en lading wuppies thuis laten, voor als ik met de finale in Berlijn ben:(
    Heeeel veel plezier in Rome! En tot gauw
    liefs

  • 28 Juni 2006 - 09:22

    Saar:

    is dat ook je woonadres???:)
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 36741

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: