Wederom heel veel doen, maar weinig zien - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Wederom heel veel doen, maar weinig zien - Reisverslag uit Rome, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Wederom heel veel doen, maar weinig zien

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

17 Juli 2006 | Italië, Rome

Hoi!

laatste berichtje vanuit Italia waarschijnlijk :(... volgende week om deze tijd ben ik alweer terug als alles goed gaat!
Ik neem het vliegtuig op maandagochtend de 24ste en tegen het middaguur ben ik dan geland (in Rotterdam).

Zal ik dan maar even vertellen wat ik de afgelopen week heb gedaan? Zoals de titel vertelt, heb ik heeeel veel gedaan, maar weinig gezien. Wat dus inhoudt dat ik hier geen leven heb geleid als toerist (die hier enkele dagen is en gewoon heel veel te doen heeft omdat 'ie alles wil zien), maar alsof ik hier nog een paar maanden (of jaren, of wie weet?) blijf wonen, en alles eigenlijk al wel ken...

Maandag ben ik naar de inhuldiging geweest van de 'blauwe' spelers, op Circo Massimo. We gingen erheen met een groep van zo'n 10-12 mensen, maar een deel werd ongeduldig (het deel waar ik toch al niets mee had :p) toen we op de laatste van de groep aan het wachten waren, dus die zijn we kwijtgeraakt (hebben we afgeschud :p). Toen bleven we met zijn zessen over, waarvan er twee (toevallig allebei Hongaren) uiteindelijk op zoek wilden naar een betere plek. Wat ik ze helemaal niet kwalijk nam, want onze plek was helemaal niet zo goed, maar op het moment dat ze vertrokken was iets anders zoeken echt onmogelijk.
Dus wij bleven wachten op de plek die we hadden en toen, na zo'n drie uur, kwam er een teken dat de spelers daadwerkelijk in aantocht waren. En op dat moment kreeg één van de laatste drie (de laatst overgebleven Hongaar :p) een aanval omdat ze last kreeg van de menigte om haar heen. Dus wij ons naar de Eerste Hulp begeven, en op dat moment komen de spelers aan. Die ik dus alleen op de grote schermen van heel grote afstand heb gezien. Wat een zielig gedoe... Ik heb toch ook altijd pech :p

Dinsdagmiddag na school ben ik naar het strand geweest, daarvan zijn de foto's. 's Avonds zijn we naar een gratis concert van Manu Chou gegaan. Wat heel leuk was!
Wat ik woensdag gedaan heb weet ik niet meer, maar het zal vast heel leuk geweest zijn :) Echt heel slecht van me dat ik dat niet meer weet; het is net vijf daagjes geleden!
Voor vrijdag had ik Rose en Dario uitgenodigd, en zij namen nog een neef van Dario mee, dus op donderdag heb ik daar voorbereidingen voor gedaan (lekker saai boodschappen doen enzo, alsof ik dat al niet vaak genoeg doe!). En 's avonds heb ik wat mensen van school ontmoet op Campo de' Fiori (waar dus iedereen uithangt, maar waar het heel saai is, want na een bepaald tijdstip zijn het alleen vechtende schreeuwende mensen. En die avond vertelden mensen me ook dat er eigenlijk vooral meisjes heen gingen die wanhopig op zoek zijn naar een partner...).

Vrijdag kwamen dus Rose en Dario en zijn neef eten. Ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om dan Hollands te eten, omdat Rose me verteld had dat ze dat eigenlijk heel zelden eten. En Dario had (over)duidelijk gemaakt dat hij Nederlandse appeltaart heel lekker vindt.
Dus hebben we gewoon lekker Nederlands gegeten :). Wat een heel rare gewaarwording voor die neef van Dario moet zijn geweest...

Zaterdag ben ik met Lila (poolse), Marlene en Simone (beide Oostenrijkse) naar het strand geweest. Waarna we 's avonds weer naar Campo de' Fiori zijn geweest (als het aan Lila lag, woonde ze daar gewoon. Zij probeert er ook iedere avond heen te gaan. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat dat te maken heeft met dat verhaal over sneue meisjes :p Ik hoop niet al te veel!)

Zondagochtend dacht ik lekker al mijn tijd te kunnen nemen om uit te slapen, was te doen en voor te bereiden voor een picknick later op de dag, maar om een uur of 11 ging de deurbel en wie stonden daar voor de deur?! Asja en Judith! Surprise!!! Ik was echt helemaal geschokt! Ik vond het echt ontzettend leuk, maar moest toch even bijkomen...
Van tevoren wist ik al dat ze vanaf zondag in Rome zouden zijn (ze doen een Interrail tour langs een aantal grote steden van Europa, waaronder Rome, Berlijn, Kopenhagen, Venezia en Wenen), maar het was ze niet gelukt om contact met me op te nemen. Dus kwamen ze maar gewoon op de bonnefooi :).
Ze zijn meegegaan naar de picknick in het park bij Galleria Borghese (ben nog steeds niet binnen geweest) en daarna zijn ze hun eigen weg gegaan. Ze blijven tot woensdag bij me, als ze naar Korfu vertrekken met de boot.

Vanavond heb ik een spaghettata bij Erika, een Canadese, en ze gaan ook mee. Verder komt donderdag Nander naar Rome. Misschien lukt het me om deze week nog een dagje naar het strand te gaan, ook al zei Asja dat het niet veel scheelt of ik ben een neger...

Waaaaah, de volgende keer dat ik schrijf zit ik waarschijnlijk in Nederland!!! Klinkt dat niet afschuwelijk?!
Maar gelukkig is de temperatuursovergang niet al te groot :) Het schijnt bij jullie ook fiks warm te zijn...

Tot de volgende keer!
Knuffel van Noortje

  • 22 Juli 2006 - 11:35

    Anne-Mieke:

    heej! ben je al druk aan het inpakken? dit is waarschijnlijk een van de laatste berichtjes die jij ontvangt in italie! raar idee zeg dat jij weer terug naar nederland komt! geniet van je laatste dagen!
    liefs,
    Anne-Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 36737

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: