Stelletje profiteurs... - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Stelletje profiteurs... - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Stelletje profiteurs...

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

20 Juni 2006 | Italië, Pisa

Buongiorno!

Gossie, vertel je dat je naar Roma gaat, krijg je opeens allemaal e-mails met (geen verstopte, voorzichtige) hints over 'heb je nog een kamer vrij' en 'je kunt onze gids zijn' als wij naar Italia komen!!!
Gadsiedarrie, en dat noemt zich vrienden! :p

Wat me nu vooral bezighoudt is, dat ik zaterdag gewoon weg ga hier... WAAAH! Dat is echt al super snel. En waar ik dan terecht kom, is een overvolle, toeristische stad met temperaturen van getallen zo groot dat ik ze maar niet meer tel... Ben heel benieuwd of ik het allemaal overleef!

Ik vertrek dus zaterdag, maar ga waarschijnlijk naar een ander huis dan ik gedacht had. Via Rose kan ik (misschien) een kamer huren heeeel dicht bij de school, dus dicht bij het station, dus dicht bij alles :). Nog even kijken of het lukt om alles te regelen...

Dan, over afgelopen weekend.
Mijn mamsie was hier! We hebben best wel veel gedaan. Vrijdag was hier de Luminiara (of Luminara in Pisanees Italiaans), wat betekent dat de hele stad uitliep om naar de kaarsjes die langs de rivier de Arno waren aangedaan te kijken. Het was echt schitterend, maar je ziet t niet zo goed op de foto's :(...
Om 11 uur was er een groot vuurwerk, maar dat is ook zo moeilijk te fotograferen. Maar het was super moooi en super groot.

Zaterdag zijn we naar Pistoia gegaan. Hier wilde ik al eerder naartoe op een middag (maar was telkens te verkouden om te gaan), dus nou hebben we er een hele dag voor genomen.
Een ontzettend schattig plaatsje, met allemaal mooie gebouwen en een heel rustige sfeer.

Totaal anders dan San Gimignano. Daar gingen we zondag heen. En OO-MIJN-GOD wat een drukte! Overal waar je keek waren toeristen met hun eeuwige fototoestellen en zonnebrillen en -petjes! Het was echt vreselijk!
Maar gelukkig waren er nergens dingen waarvoor je in de rij zou moeten staan, want het leukste van het stadje is, dat het meeste in de buitenlucht te zien is. In musea hadden we geen zin, dus dat kwam mooi uit :)

Maandag hebben we lekker nix gedaan. Althans, lunch in Pisa gezocht, ijsje gegeten (en dit ijsje was meer een ijs) en een leuke plek voor diner gezocht (en gevonden!). Ja, als ik zeg dat ik niets doe, betekent dat meestal dat ik gewoon de hele dag zit te eten.
Iedereen verbaast zich hier er ook over dat ik altijd wel kan eten... Maar dat terzijde :p

Vanochtend is mijn moeder weer met het vliegtuig vertrokken en nu heb ik het gevoel dat ik even heel wat slaap in kan halen (maar van de afgelopen 3 weekenden, niet alleen van deze).
Tenslotte moet ik op en top fit zijn om naar Roma te gaan, nietwaar?! :p

Dus, ik ga maar eens op zoek naar een wasserette (de wasmachine in mijn appartement is kaduuk, dat moet mij dus precies nu weer overkomen), en ik denk dat ik in Roma zit als ik de volgende keer weer schrijf!
Ik weet ook niet wat mijn Internetmogelijkheden dan zijn, dus misschien horen jullie pas over een heeeeele lange tijd weer van me, maar maak je geen zorgen, want ik vermaak me wel!

Knuffel van Noortje

  • 20 Juni 2006 - 12:32

    Anne-Mieke:

    heeej,
    Wouwww!! Rome klinkt super spannend allemaal! je gaat het er vast ontzettend naar je zin hebben, zoveel nieuwe dingen om te ontdekken daar! (dat laatste klinkt wel heel volwassen:S)
    liefs,
    Anne-Mieke

  • 21 Juni 2006 - 07:45

    Saar:

    als je geen vriendin was zou ik het niet durven vragen:) en is alleen maar een verstopte, voorzichtige manier om dichter bij jou in de buurt te komen:)
    sterkte met afscheid nemen en het begin in rome! en ik wil je wel echt zien als ik daar ben! stuur je wel even een mailtje:)

  • 22 Juni 2006 - 13:04

    Bram:

    He Noortje! Wat cool dat je het zo leuk hebt in het zonnige zuiden! Ik ben net een paar dagen terug van mijn reis, dus ik ben weer langzaam aan nederland aan het wennen. Heel veel plezier waar je nu naar toe gaat (Rome?), geniet ervan! Nederland is niet zo exotisch... :)

  • 22 Juni 2006 - 16:47

    Rose:

    ciao Noortje,

    che bello che viene un mese a roma. Io, dalla settimana prossima sto in ferie e quindi possiamo fare qualcosa insieme. Se ti va ti porto a sabaudia per un bel fine settimana al mare!!! Intanto... con queste temperature tropicali non se ne puo' proprio piu'!
    Senti, se ne hai bisogno, un amico mio ha disponibile una stanza in un'appartamento vicino all'universita' "la sapienza", dietro alla stazione Termini. Il costo e' di 350 euro/mese. Se ti interessa, fammi sapere cosi te lo blocco.

    Un bacione e... ci vediamo presto.

    P.s. Stiamo seguendo un corso di salsa ed e' FANTASTICO!! Quanto mi piace! E sto imparando pure ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 36717

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: