Lampedusa na de brand - Reisverslag uit Lampedusa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Lampedusa na de brand - Reisverslag uit Lampedusa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Lampedusa na de brand

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

13 Oktober 2011 | Italië, Lampedusa

Lieve mensen,

Er staat weer een blog van me op Trouw Online! http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/campaign/item/detail/2819940/36482/Lampedusa-na-de-brand.dhtml
Het is een flinke lap tekst, dus ik hou het hier even kort.

Ik wil jullie niet onthouden dat vorige week mijn lief Erik hier was, en dat we het heerlijk hebben gehad. We hebben samen ons éénjarig lubilee kunnen vieren, en mijn 24e verjaardag, en we hadden elkaar drie maanden niet gezien, en we bevonden ons natuurlijk in het paradijs, dus het was een aangenaam vertoeven. Mijn Lampedusaanse adoptiefamilie was vooral verbijsterd dat meneer degene was die de appeltaart en de lasagna had gebakken, in plaats van mevrouw. Kleine gender-verwarring, volgens hen, maar ik legde uit dat dit (relatief) normaal is in Nederland.
Verder ben ik van het weekend met mijn moeke in Rome geweest, de Stad der Steden, en eerlijk gezegd ben ik zielsgelukkig weer op mijn eilandje terug te zijn. Vreemd maar waar, ik begin me te hechten! We zitten nu samen hier op Lampo en moeder zit vooral te genieten van zon-zee-vakantie-boeken-nietsdoen, en ik ben natuurlijk niet te beroerd om haar daar af en toe een handje bij te helpen.

En nog een leuk nieuwtje, waar ik nog de details van zou moeten afwachten voordat ik het wereldkundig maak, maar waar ik te enthousiast over ben:
Pauw en Witteman heeft me uitgenodigd in hun show! Ze hadden mijn blog op Trouw Online gelezen, en via via had Paul Witteman van mijn bestaan gehoord, en ze willen dat ik één en ander over Lampo kom uitleggen. Geen probleem. Dus over twee weken zit ik als het goed is één avond bij ze aan tafel, en daar word ik, zoals het een grote tv-ster toekomt, even voor overgevlogen. Hoezee hoezee! Details volgen, maar ik ben er in ieder geval razend enthousiast over!

Tot zover. Ik ga weer terug naar mijn stretcher. En naar mijn opname-apparatuur en blocnote, maar dat gedeelte is een stuk minder leuk om over te vertellen.

Adieu!
Noortje

  • 13 Oktober 2011 - 14:47

    Jasmin:

    Wauw Noor! Dat je op Trouw.nl een blog bij mag houden, vind ik al wat. En nu ook nog uitgenodigd voor Pauw en Witteman? Tof joh!!! Je gaat een heuse mediaberoemdheid worden ;)
    Liefs Jasmin

  • 13 Oktober 2011 - 15:25

    Wilemijn:

    ha Noortje!

    Wow, wow!!! Wat fijn voor je dat Erik en je moeder naar Lampdusa zijn afgereisd. Je zult ze wel erg gemist hebben de afgelopen maanden. Maar natuurlijk ook echt geweldig dat je bij Pauw en Witteman in de show komt! Ik geloof dat er wel een miljoen mensen per avond naar kijken, en als jij komt vast nog wel meer! Ik zit dan in elk geval aan de buis gekluisterd, dus je moet wel even zeggen wanneer. Het lijkt me echt geweldig!
    Goed, ik ga je blog op de Trouw site lezen, liefs Willemijn

  • 13 Oktober 2011 - 17:34

    Leny:

    hee, nog gefeliciteerd, ik was je niet vergeten, maar kon je site en e-mail adres niet meer vinden. maar nog van harte, leuk dat je je verjaardag met Erik hebt gevierd, en je moeder er ook is.
    wij zijn heel erg benieuwd naar de uitzending, laat het ons weten wanneer.
    heel veel zon plezier daar, en werk-se!!!
    Groeten

  • 13 Oktober 2011 - 18:09

    Jorieke:

    Vet! Ik ben eigenlijk niet eens verbaast dat jij wordt uitgenodigd voor een dergelijk programma, haha! Echt weer iets voor jou! We moeten nog wel even een seintje afspreken, 3x je neuspiercing aanraken ofzo, zodat wij als aardse mensen kunnen zien dat het nog steeds gewoon onze 'Noortje' is die op de wereldtelevisie als razende reporter verschijnt.
    Groetjes aan Riky!
    Liefs Jorieke

  • 13 Oktober 2011 - 19:07

    Bep:

    Hey Noortje,
    Als tv ster bij Paul en Witteman. Ik ben behoorlijk verslaafd aan dat programma, al hoe wel het vrij laat op de avond is. Maar deze uitzending wil ik zeker zien. Gezellig dat Erik en Riky er zijn /geweest. Krijg nu het gevoel dat je op vakantie bent, met je zon-zee-vakantie-boeken geluier.
    Groetjes Bep

  • 15 Oktober 2011 - 11:47

    Lau:

    ONGELOVELIJK! Je gaat naar Paul & Witteman! Hou je ons op de hoogte van de link zodat we het na afloop kunnen terugkijken?

    TE COOOOOOOOL!
    xx

  • 17 Oktober 2011 - 16:10

    Monique+familie:

    Jeetje Noortje! Wat geweldig!!!!!!
    Dat blog van Trouw krijgen we hier nooit open maar P&W gaan we zeker kijken!
    Wat leuk dat Eric er was toen je jarig was en wat fijn voor je moeder ook; Rome en Lampedusa! Ik wil nog wel steeds met haar afspreken maar ze heeft duidelijk betere dingen te doen!
    Tot ziens op tv zal ik maar zeggen en veel groetjes van een toch wel iets saaie familie! Monique, Floortje, Imre en Zbigniew

  • 22 Oktober 2011 - 10:52

    Herman:

    ik ben er achter gekomen waarom ik dacht dat de links niet werken. dat komt omdat niet de hele link is onderstreept....ook nu weer bij je uitleg hoe de link is, is weer een gedeelte ervan niet onderstreept. voor ons als lezertjes dus alleen even opletten geblazen, want je kunt de degelijke verhalen natuurlijk niet missen ;) ik volg alles in ieder geval met roje oortjes!! liefs, ook van marianne

  • 23 Oktober 2011 - 18:47

    Hennie En Henk:

    Ha Noortje, het is al even geleden dat we samen met Marie-Louise en Alwin op Lampedusa waren maar we missen het nog steeds, hoe gaat het daar, werk je nog steeds bij Pipo of zit die nu zijn geld te tellen.
    We horen graag nog van je.

  • 27 Oktober 2011 - 18:58

    Zwaan:

    jammer dat p&w niet door gaat.. wachten op een volgende brand opdat het weer actueel is, hoezee..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 36747

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: