Waarom is het weer in NL beter dan in Italia?!?! - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Waarom is het weer in NL beter dan in Italia?!?! - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Waarom is het weer in NL beter dan in Italia?!?!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

08 Mei 2006 | Italië, Pisa

Ciao!

Dat is toch wel heel oneerlijk, dat iedereen in Nederland het gewoon warmer heeft dan ik hier!! Maar goed, jullie waren er dan ook wel aan toe (agossie...).
Het is hier een beetje bewolkt en ik zie op TV al vier dagen lang de waarschuwing dat het gaat regenen, maar het komt maar niet (OK, I'm not complaining... :p).

Vrijdag heeft ons klasje een test gedaan omdat we aan het einde van de cursus (1 maand, ik ben halverwege ingestroomd. Ik ben alweer twee weken hier, ja!) waren aangekomen. Dus vandaag begonnen we aan een nieuwe cursus, wat betekent dat er mensen weg zijn (Katherine en Louise, de Engelsen) en dat er nieuwe mensen in de klas zijn gekomen (Reda, een Egyptenaar; Lindomar en Camila, beide Braziliaans maar ze kennen elkaar niet; en Stephanie, een Duitse. Het stikt hier echt van de Duitsers... reislustig volkje. Het lijken de Nederlanders in Frankrijk wel!). Omdat we nu dus een niveau omhoog gegaan zijn, vind ik dat we eindelijk maar eens Italiaans moeten gaan spreken, maar de rest lijkt daar niet veel zin in te hebben. Hopelijk brengen deze nieuwe studenten daar wat verandering in...
Vandaag wilde ik dus ook proberen met Miriam Italiaans te praten, maar ze is daar toch iets te lui voor. Ik moet dr dus maar eens wat gaan porren...

De afgelopen week heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. "Time simply flies when you're having fun" :p. Ik ben zaterdag naar een gratis openlucht concert geweest met Miriam en wat Italianen, georganiseerd door de communisten (zoek er aub niets achter, zij organiseren praktisch alle gratis concerten omdat zij een imago willen van jong en vrolijk...) en dat was heel leuk. Ze speelden allerlei covers van bekende nummers en daar kwam ik pas halverwege achter :) ben gewoon niet zo ingevoerd in muziek met een Italiaans accent, haha!
Verder hebben we afscheid genomen van Louise en Katherine, zowel op vrijdag door uit eten te gaan als zaterdag door crepes te eten bij Miriam. Niets emotioneels, ik ken ze net twee weken, maar ik denk wel dat het stil wordt zonder ze :(...Zij gaan nu twee maanden door Italia trekken, van hostel naar hostel.

En vandaag heb ik de datum van mijn interview met University College Utrecht te horen gekregen!! In hun email schreven ze eerst 18 maart, maar ze verwachten me persoonlijk om 11 uur 's ochtends, dus dat kunnen ze mooi vergeten. Ze moeten me maar bellen op mn nieuwe geliefde Italiaanse telefoontje :)
In hun tweede email schreven ze me te bellen op vrijdag de 19e om 16.30 uur. Da's volgende week vrijdag al...

Over mijn telefoon gesproken: ik heb er dus een . En een vast adres voor de komende twee maanden, dus ik geef gewoon allebei, mocht iemand zich geroepen voelen om contact met me op te nemen (wat ik echt heel leuk vind!! hinthinthint):

Noortje van 't Klooster
Misschien moet je het adresseren aan Nadia Brogna, de eigenaresse van het huis.
p/a Via G. di Balduccio 20.
56100 Pisa,
Italia

+39 346 3626505

Leukig he!!

Verder komt donderdag mn eigenste pappie op bezoek!! Hij blijft tot zondag, jeeeej! En dan gaan we een heeeeeeleboel leuke dingen doen, en kan hij ALLE mensen ontmoeten die ik hier ken (het zijn er niet zo veel, maarach) en dan wordt dat heeeeeel gezellig!

Tenslotte: kijk even bij 'Fotoboek' in het linker menu'tje. Dit zijn foto's die Miriam heeft gemaakt en er komen er binnenkort meer...

Ciao!
Noortje

  • 08 Mei 2006 - 15:29

    Marjolein:

    18 maart.. Hmmz dat duurt nog even he :)
    En dat adres was ik inderdaad naar op zoek :P
    Heel veel plezier! Kus, Marjolein

  • 11 Mei 2006 - 10:08

    Saar:

    heeeeeeej!
    nou ik was er helemaal niet zo blij mee met dat mooie weer.... aangezien ik de afgelopen 2 weken de meest erge, verschrikkelijke toetsen heb gehad die er bestaan met heel veel stress (ja nog meer dan normaal al) en leren:( maaaaaaaar gelukkig ben ik er nu vanaf en is het nogsteeds mooi weer:)
    zo je gaat even alle concerten af?!!
    hoop dat je mijn tekstje nogsteeds niet gelezen hebt... zo te zien is alles nog steeds leuk!:)
    kus!

  • 14 Mei 2006 - 20:17

    Els Oosterhuis:

    Hoi Noortje, eindelijk dan toegang tot je weblog. Via Riky's mail! Als ik zelf het adres intikte kreeg ik niks. Raar hoor! Schrijf eens hoe het met je Italiaans gaat. Bv. in winkels. Of doe je dat in het Engels? Ben benieuwd. Gr. Els

  • 16 Mei 2006 - 20:13

    Tante Bep:

    Hey Noortje, Ik ben harstikke jaloers op je. Jij lekker in Italië, en ik mag Johan achternalopen. Momenteel zit hij te bellen met je moeder. Wij hadden n.l. ook plannen om naar Italie of griekenland te gaan eind deze maand. Johan heeft inmiddels loopgips, en mag zijn been langzaamaan gaan belasten. Een sprintje trekken, zit er voorlopig nog niet in. De langste afstand die hij nu gelopen heeft met krukken is zo'n 200 meter. Niet zo geschikt om daar mooie plaatsen mee te bekijken, we kunnen natuurlijk wel goed terrasjes zitten. Ik wens je veel succes met je studie en veel plezier. Groetjes Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 36713

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: