weekendje toerist uithangen - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu weekendje toerist uithangen - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

weekendje toerist uithangen

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

16 Mei 2006 | Italië, Pisa

Buongiorno!

Vorige week donderdag kwam mijn vader hier naar Italia toe, dus stond het hele weekend in het teken van zijn bezoek. Hiervoor had ik nog niet echt de toerist uitgehangen, dus dit was wel een cultuuroverdosis! Donderdag hebben we op het Piazza di Miracoli rondgehangen, vrijdagmiddag zijn we na mijn lessen naar Lucca gegaan en zaterdag hebben we doorgebracht in Firenze.
En het was schitterend!
Firenze was wel stampvol met allemaal types zoals wij (lees: toeristen met sandalen en stadsplattegronden), maar het was zeker weten de moeite waard en ik ga er zeker weten nog naar terug. Al is het maar omdat ik niet in het Uffizi ben geweest en ik daar wel minstens drie dagen door kan brengen. We waren nu alleen te laat om er van te kunnen genieten: de tijd die we in de rij zouden doorbrengen zou langer zijn dan de tijd die we uiteindelijk in het museum zouden kunnen zijn!
Lucca was erg leuk: een heel schattig rustig stadje, ook wel toeristisch maar totaal anders: relaxter, minder gejaagd. Tenslotte valt er in Firenze zoooveel te zien en kun je Lucca wel in 1 dag doen.

Anekdote-tje dat ik vorige week niet meer erbij kon zetten, maar ik heb nu alle ruimte: Toen vorige week Louise kwam kijken in mijn appartement, zei ik dat ze eens naar het schitterende uitzicht moest kijken. Zij keek vanaf het balkon van de keuken en zei meteen 'ow je hebt zicht op de toren, wat mooi!'... Ik had dus nog niet, na anderhalve week, gezien dat ik daar op uitkeek!!!

De lessen gaan goed. We zijn vorige week naar een nieuwe klas gegaan, waar we nu met ongeveer 10 mensen in zitten en ik vind deze lerares stukken beter. We leren nu echt dingen en praten ook veel meer, over de meest onbenullige dingen, zodat je minder over een barriere hoeft te stappen als je iets ingewikkelders wilt uitleggen.
Mijn vader stond trouwens verbaasd te kijken dat ik al zo goed Italiaans kon en dat ik op straat of in een winkel ofzo, al zo goed kon uitleggen wat ik wilde.

Ik probeer nog steeds met iedereen ook buiten de lessen Italiaans te praten, maar dat lijkt toch niet echt aan te slaan bij de meeste mensen. Alsof ze hier niet zijn om Italiaans te leren...

Tenslotte, voor iedereen voor wie de eindexamens deze week beginnen: heel veel succes gewenst voor de komende tijd!

Vrijdag heb ik mijn interview voor University College Utrecht, om 16.30 uur. Duim voor me!! En dan laat ik zo snel mogelijk weten wat de uitkomst is...

Ciao, veel liefs,
Noortje

  • 16 Mei 2006 - 11:28

    Gerard Van Middelaar:

    Hoi Noortje,

    Vandag zal ik de envelop met de memorystick op de post doen, zodat je je website kunt opleuken met fot's van ons toerische weekend in Lucca en Florence.
    Groeten,
    Gerard

  • 16 Mei 2006 - 12:48

    Anne-Mieke:

    Heej Noortje,
    Die foto's met de ondergaande zon op de achtergrond zijn erg mooi!Super leuk dat je papa langs is geweest! Zit je nu eigenlijk op een andere kamer, dat begreep ik niet helemaal uit je verhalen. Kon ze wel allemaal nog een keer gaan doorlezen, maarja moet zo weer aan mijn biologie. Begint donderdag al...:S heel veel succes vrijdag met je interview voor University College Utrecht!! liefs, Anne-Mieke

  • 16 Mei 2006 - 19:20

    Margreet En Wim:

    Ha die Noortje,
    Even 'n berichtje om je te laten weten dat we je website zo af en toe bezoeken hoor! Leuk om alles te lezen. Succes vrijdag en groeten van ons allevier.

  • 16 Mei 2006 - 21:03

    Asja:

    Hoi Noor,
    Ontzettend veel succes met je interview! En tipje voor het Uffizi....reserveren, maar dat had je vast zelf al bedacht:) liefs

  • 17 Mei 2006 - 10:53

    Jor:

    Hai Noortje
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Veel succes vrijdag....ga ervoor!!!
    Groetjes van ons allemaal

  • 18 Mei 2006 - 11:18

    Laura:

    Ey Noortje!
    Dat klinkt wel echt heel erg leuk zeg, die cursus van je!
    Heel erg ontzettend veel succes met je interview morgen (probeer nog wat Engelsen te ritselen voor een gesprekje eraan voorafgaand, voor het accent ;)), ik zal aan je denken!
    Vertel je ons in zo veel mogelijk details hoe je gesprek ging?
    En grazie voor het kaartje, k ga die naamdag gelijk in m'n agenda zetten!

    -xxx-jes van Lau
    ps. ben je de pasta al zat? En zit je nu al eigenlijk in een nieuw apartement?

  • 19 Mei 2006 - 01:30

    Saar:

    noor ik ga duimen hoor!!!! ben nu al aan het duimen!! en je moet idd zo snel mogelijk wat van je laten horen... eigenlijk gewoon na het gesprekje!!:)

  • 19 Mei 2006 - 12:53

    Riet:

    Hallo Noortje,
    Het internet werkt weer. Leuk om je belevenissen te kunnen volgen.En leuke fotos.Het is nu 5 jr geleden dat ik je voor het laatst heb gezien, een jongedame nu met een leuk knap vriendelijk gezicht.
    Ik wilde dat ik zo clever was om zoiets als dit op te zetten voor onze trip.
    A.s. woensdag ben ik op weg naar de andere kant v.d. wereld, jouw kant dus.
    Ik kom op donderdagmorgen 0710 u.( hemelvaartsdag-op die dag was ik zoveel jaren geleden geboren ) op Schiphol
    aan.Jim komt op 18 juni aan.
    Tot de volgende keer en geniet van het Italiaans leven.
    Cheers, Riet :)

  • 19 Mei 2006 - 16:47

    Anne-Mieke:

    heej,
    super leuk je kaartje en brief!!Ik ga snel terug mailen of schrijven als ik tijd heb. Gisteren heb ik mijn eerste examen gehad, Biolgie, ging niet super. Maar de examenstress is wel beetje toegeslagen.
    liefs, Anne-Mieke

  • 19 Mei 2006 - 21:31

    Saar:

    en en en en en en????????????????????????

  • 21 Mei 2006 - 13:21

    Leny Hans En Kids:

    En hoe is het gegaan afgelopen vrijdag. Vol spanning zitten we te wachten.En het weer is dat bij jou goed?/Hier is het vreselijk,al hoewel regen hadden we wel nodig.Dan maar binnen blijven.We houden je website in de gaten , we blijven je volgen.
    Veel plezier daar in Pisa en tot hoor eens.
    Groetjes smile

  • 21 Mei 2006 - 20:34

    Toke:

    Hai lieve Noortje,
    Je laat ons wel lang in spanning zitten zeg. Dan weet je ook zeker dat we weer gauw op jouw site zullen kijken of er al vers nieuws van jou is. Leuk om al je belevenissen te volgen. Het was vandaag, zondag een erg buiige dag en zeer fris als je ,zoals vorige week meer dan 20 graden gewend was. Ik wens je veel plezier en groetjes van Toke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 36723

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: