Interview, Giro d'Italia en Firenze - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Interview, Giro d'Italia en Firenze - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Interview, Giro d'Italia en Firenze

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

22 Mei 2006 | Italië, Pisa

Hoi allemaal!

Echt super leuk dat jullie me allemaal zoveel succes hebben gewenst! Voelt heel fijn...
Ikzelf had op vrijdag meer een gevoel van 'ze willen me hebben of niet, en wat dan nog als ze me niet willen hebben? dan blijf ik toch lekker de rest van mijn studietijd in Italia wonen?!' En waarom ook niet, he? Maar daar gaat het nu niet om.

Het interview. Het ging naar mijn idee goed. Ik ben tevreden met de antwoorden die ik heb gegeven, op een paar kleinigheden na. Die vragen had ik liever beantwoord na er een paar minuten over nagedacht te kunnen hebben, maar dat was niet mogelijk. Dus in de gegeven tijd heb ik het naar mijn idee goed gedaan.
Eerst vroegen ze naar twee redenen om naar University College te willen. Voor mij is dat de mogelijkheid om meerdere vakken te volgen en het internationale karakter. Waarom? Vanwege globalisering en het begrijpen van andere culturen. Kon ik een voorbeeld geven van een gebeurtenis waarbij die kennis van pas was gekomen?
En zoiets kan ik niet 1-2-3 oproepen. Dus ik gaf hele krotte voorbeelden. Ook op volgende vragen naar voorbeelden gaf ik slecht antwoord.
Mijn motivatiebrief beviel hen wel. Het viel vooral op dat ik het leuk vind om nieuwe dingen te beginnen, dus ze vroegen zich af of ik niet iemand was die dingen dan niet afmaakt. Dus ik legde uit dat dit niet het geval was. Voorbeeld? En ook hier gaf ik een heel slecht voorbeeld.
De laatste vraag was, of ik ook wel vakken uit het Science-department zou nemen, omdat ik niets daarvan had opgegeven. En ik legde uit dat dat wel zou gebeuren, want ik vind bijvoorbeeld wiskunde interessant. Verder zijn alle vakken bij University College gerelateerd aan andere vakken, dus moet het ook voor de niet-hardcore-beta's mogelijk zijn om vakken uit het Science-departement te volgen.
Ik had natuurlijk moeten zeggen dat ik altijd exacte vakken had willen doen, maar dat het simpelweg niet meer in mijn vakkenpakket paste.

Terug naar Italia.
Donderdag kwam de Giro d'Italia door Pisa en ik heb natuurlijk het Rabobank team enthousiast aangemoedigd! Ik heb heeeeel veeeeel beroemde renners gezien, dat was heel leuk! Ik zal foto's op mn site zetten, zodra ik ontdekt heb hoe ik dat moet doen...
Verder heb ik de afgelopen week al twee keer gejogd en ik ga vanavond weer. Dat is dus waar ik mijn tijd aan besteed. Verder weet ik echt niet waar mijn tijd naartoe vliegt, want ik ben hier al een maand en kan nou niet echt zeggen dat ik tot nu toe alles eruit gehaald heb. Moet wat meer de toerist uithangen...
Wat ik zaterdag dus maar ben gaan doen. Ik ben naar gli Uffizi in Firenze geweest, dagje cultuur snuiven (vandaag ga ik misschien de Toren van Pisa beklimmen. Kun je je voorstellen dat ik dat nog steeds niet heb gedaan?!).
De grootte van de Uffizi viel wat tegen, omdat ik zoiets als het Louvre had verwacht (na alles wat ik erover gehoord had...). Maar begrijp me niet verkeerd: wat ze hadden was wel adembenemend mooi!
Hmm misschien ben ik gewoon een beetje verwend...
Verder heb ik, omdat ik minder tijd in het Uffizi had doorgebracht dan gepland, een wandelingetje naar het Piazzale di Michelangelo gemaakt voor mn lunch (ligt heel hoog ten noorden van de stad, dus je hebt een schitterend uitzicht) en daarna heb ik de Duomo beklommen. Spannend! Met die schuine muren tussen de twee koepels, echt fascinerend!

Ik dacht dat ik misschien komend weekend naar Venezia kan gaan, op vrijdag gaan en op zondagavond weer terug komen. Maar het is misschien wel een beetje ver weg. Hmm misschien dan maar een dagje Siena, of San Gimignano, of Volterra, of Livorno...
Ach ik heb nog vier dagen om dat te beslissen!

Voor de eind-examers: volhouden! Nu nog anderhalf weekje, toch?

Alle liefs uit Pisa,
Noortje

  • 22 Mei 2006 - 16:45

    Saar:

    jeeeej nu ben ik de eerste die reageert:) ga nu even je verhaaltje lezen:P
    kus!!!

  • 22 Mei 2006 - 17:22

    Asja:

    Hej Noortje!
    Lekker dat je interview erop zit. Tleek me wat lastig om dat over de telefoon te moeten doen, maar t ging zo te horen oke.
    Trouwens, de dakpannen vliegen je hier om de oren. Het is hier echt barslecht weer. Dat wordt leuk donderdag in Walibi....met windkracht zoveel in de achtbaan:( Veel plezier en succes nog!
    liefs

  • 23 Mei 2006 - 09:55

    Maaike:

    Hee Noortje,
    Ik dacht, ik ga je site eens bewonderen. Het gaat dus wel goed met je, leuk om te horen! Ik ben benieuwd naar de uitslag van je interview. ;)

    ik spreek je wel weer, of nou ja, ik lees het wel weer, haha.

    Liefs, Maaik

  • 26 Mei 2006 - 12:25

    Ria:

    hallo noortje, zo te lezen gaat het goed met jou en geniet je van het mooie Italie. in Nederland is het koud en nat een beetje saai. In Zutphen is alles oke.
    Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt.
    Liefs Ria

  • 26 Mei 2006 - 14:48

    Johan:

    Hoi Noortje
    Ik heb nog niet alles gelezen ,maar je hebt al aardig wat gezien.Volgende week mag het gips eraf en dan mag ik weer leren lopen. Heb dan wsn iets meer tijd om alles te lezen.

    Groetjes Johan

  • 26 Mei 2006 - 17:44

    Rose:

    Ciao Noortje,

    Sono contenta di sentire che stai bene qui in Italia. Come va l'italiano? Secondo papà stai andando alla grande!!! ;)
    Quando pensi di venire a Roma? Io, il weekend del 2 Giugno sono accupata (vado al mare con la famiglia)ma per il resto sono sempre disponibile. Dimmi tu! Aspetto una tua telefonato o una mail. Baci baci

  • 28 Mei 2006 - 20:55

    Monique:

    Noortje!
    Wat geweldig dat je daar bent en het zo te lezen hartstikke goed doet! Ga zo door, geniet ze, ik kijk hier wel zo af en toe naar!
    En bedankt voor je brief! echt leuk,
    liefs, Monique, Floortje, Imre, Zbigniew

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 36717

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: