Siena is te mooi: moet verboden worden :p - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Siena is te mooi: moet verboden worden :p - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Siena is te mooi: moet verboden worden :p

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

29 Mei 2006 | Italië, Pisa

Ciao!

Allereerst: nee ik heb nog niets van University College gehoord. Maar ik maak me geen zorgen, er is net anderhalve week verstreken.

Dan. Ik heb n heel leuke week achter de rug, ondanks de verkoudheid die me al drie weken achtervolgt (en die even beter leek te worden maar gister weer in alle hevigheid terugkwam...)!
Ik schreef vorige week dat ik van plan was om maandag de toren te beklimmen, maar kon werkelijk niets doen, omdat mn neus zo vol zat. Hoe moe je wel niet kan worden van een verstopte neus, tis ongelovelijk...

Dus maandag heb ik niets gedaan.
Dinsdag besloot ik dat een bezoekje aan de kapper niet zo vermoeiend is, en dat je eigenlijk alleen maar stil hoeft te zitten (wat dus wel vervelend is met niesbuien en snuitsessies (leuk woord, he?)). En de kapper is tegenover mijn huis.
Ik wilde alleen wat bijknippen, maar nu heb ik opeens mn pony terug, haha! En verder past er ook weinig haar meer in mn staart. Ach, klein leed.

Woensdag ben ik weer gaan rennen met Miriam, want mn neus was wat leger.

Donderdag ben ik zowaar een hele middag naar Livorno geweest! En ik heb het volgehouden ook! Het leuke was dat ik op het station in Livorno Liao ontmoette, een Noors meisje (Chinese origine) uit mijn klas, die eerst naar Lucca had willen gaan maar de trein had ontmoet. Dus we hebben samen door Livorno rondgeslenterd. Het was wel gezellig, maar de stad zelf was niet echt de moeite waard.

Vrijdag ben ik met Liao naar Viareggio gegaan, en daar hebben we de hele dag op het strand gelegen!! Ik ben nu zoooo bruin! Misschien moet ik maar eens een foto van mezelf voor jullie maken :p. Viareggio is bekend om de disco's, het strand en de winkels en ik had deze cursus ook daar kunnen volgen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hoewel het strand natuurlijk wel mooi meegenomen is. Maar Pisa ligt ook een kwartiertje met de bus van het strand af, en anders zou ik niets anders meer doen dan liggen bakken...

En zaterdag ben ik naar Siena gegaan. En dat was echt schitterend! Ik had er veel over gehoord, maar had niet verwacht dat het ZO mooi zou zijn! En heel erg verwelkomend voor toeristen. En zo veel mooie dingen te zien! Echt super... De Duomo, het Museum dat er bij hoort, de baptisterie, de crypte (zeker weten het mooiste dat ik in Siena gezien heb), het museum Pinacoteca, met schitterende kunst en natuurlijk het Palazzo Publico. Allemaal voor de verandering eens een keer WEL de moeite waard...

En gister besloot ik dat ik beweging nodig had (voor mn neus, want die raakt dan minder verstopt. Voor de rest krijg ik al te VEEL beweging ;)), dus ging ik naar de schuine toren. Maar het kostte 15 euro om erop te gaan! Dus ben ik alleen de baptisterie ingegaan en de kathedraal, waarvan ik niet verwacht had dat ze zo mooi zouden zijn!

Zo, dan ga ik nu Rose maar eens e-mailen. Wie kon haar vraag onder mijn vorige berichtje ontcijferen? Haha, ik wel!
En ik ben al naar twee Italiaanse films gegaan: Il Codice da Vinci (de Da Vinci code), op de dag dat 'ie uitkwam en naar Una top model nel mio letto (een top model in mijn bed, een Franse komedie), in de bioscoop tegenover mijn huis (1 zaaltje, dus helaas maar 1 film). Die was echt heeel leuk :) En ik begreep ongeveer 3/4, dus daar ben ik wel tevreden over!
Verder begrijp ik wat mensen op straat zeggen meestal wel, maar wat mensen in de klas tegen me zeggen meestal niet, haha! Gebrekkig Italiaans blijkbaar, en ik kan me dan niet zo goed aanpassen. OK dat klinkt arrogant, he? Zorrie...

Toedels! Tot de volgende keer (a la prossima)!
En sterkte met het Hollandse weer!

Bacci, Noortje

  • 29 Mei 2006 - 16:05

    Asja:

    Hey noor!
    Hou die foto's van een bruine noortje maar achter wegen:p Daar wordt ik niet veel blijer op....tis hier nog steeds rot weer. Net wel voor 2sec de zon gespot. We gaan de goede kant op! Tenminste dat dacht ik...toen kreeg ik een hagel bui over me heen:( Hihi, ik dacht dat je je haar lang ging laten groeien???? Voor de rest, nog 5weekies en dan heb ik vakantie. Interrailen!!!!!! Enjoy your italiaanse lesjes:D kusie

  • 30 Mei 2006 - 15:12

    Jasmin:

    En nou ben ik als 2e die reageert!!! :D :P

  • 31 Mei 2006 - 09:13

    Saar:

    ik wil je wel zien als bruine noor hoor! word ik wel vrolijk van! is er tenminste iemand bruin, en zie ik dat het goed met je gaat! doe maar lekker veel foto's! hier is het nogsteeds heel slecht weer... en voel me ook slecht:( heb zware keelontsteking en vrijdag tentamen dus dat gaat nooit goed komen want heb nog nix kunnen leren:'(
    wacht op je volgende berichtje:)
    kus

  • 03 Juni 2006 - 13:16

    Pierrette:

    Bonjour Noortje,

    Nander a tente de me traduire quelques passages de ton blog, je pense que tu profites bien de ton sejour en Italie et c'est une bonne occasion pour toi de rencontrer des etudiants du monde entier mais as-tu des contacts avec des Italiens...
    Donc depuis hier soir je me trouve a Amsterdam et il fait tres beau...enfin.
    Espre que tu progresses en italien...la ragazza...come stai?
    Bon sejour en Italie et grosses bises.

  • 05 Juni 2006 - 14:51

    Rianne:

    He Noortje

    Wat leuk om je belevenissen even te lezen. Ik was er nog helemaal niet aan toegekomen om even te kijken. Maar nu weet ik zeker dat ik deze site even vaker open om op de hoogte te blijven.
    Heel veel plezier met alles!
    Liefs Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 36726

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: