Venezia en Roma! - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Venezia en Roma! - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Venezia en Roma!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

06 Juni 2006 | Italië, Pisa

Hoihoi!

heb een beetje een uitputtend weekend achter de rug! Ben toch maar naar Venezia gegaan, want ik dacht dat dit mijn laatste weekend zou zijn dat ik een iets verdere reis kon maken naar een andere interessante stad (volgend weekend is bezet - zie verderop; het weekend daarna komt mijn mamsie hier naartoe; en het weekend daarna vertrek ik op zaterdag!).
Opgestaan om 5.30 uur op zaterdag en de trein genomen. Ik had niet gereserveerd, maar welke gek gaat er nou om 7.00 uur naar Venezia?! Blijkbaar is heel Italia gestoord, want de trein was best wel vol...
Eenmaal in Venezia was het 12 uur. Hotelletje boeken, terugreis reserveren... en daar begonnen de moeilijkheden al. Geen enkel hotel beschikbaar onder de 80 euro en de trein terug was ook al helemaal volgeboekt. Ik heb uiteindelijk wel dat hotel van 80 euro genomen, dat ook nog eens buiten de stad lag, en heb een treinticket gekocht zonder te reserveren. Op goed geluk de trein instappen en kijken of iemand die gereserveerd heeft niet is komen opdagen.

Maar Venezia was echt wel de moeite (en het geld) waard! Schitterende stad! Heb twee dagen lang mijn ogen uitgekeken, vol verbazing dat een stad echt zo kan zijn als je altijd hebt gehoord, maar wat je nooit geloofd hebt. Ik dacht altijd dat het alleen maar de verhaaltjes waren, dat het niet waar kon zijn dat de hele stad uit water bestaat, niet toegankelijk is voor auto's, als openbaar vervoer gebruik maakt van boten en als taxi's gebruik maakt van gondels! Maar ze bestaan echt, die gondels!! Echt geweldig gaaf om dat te zien!
Daarbij was het zondag ook beter weer (wat je ook op de foto's duidelijk kunt zien), dus werd alles NOG sprookjesachtiger!

En volgend weekend ga ik iets doen wat nog minstens zo gaaf is: ik ga naar Rome, op vrijdagmiddag (tot zondagavond), naar Rose toe! En daar komt nog eens bovenop dat het gelukt is dat Anne-Mieke (vriendin uit Nederland), daar ook naartoe komt!!! WHAA!! :):) Ben echt super blij dat dit zo allemaal kan! Daarna komt ze mee terug naar Pisa en vliegt ze dinsdag ochtend weer naar huis!

Okee, even met beide benen op de grond blijven, Noor...
Ik zal nog even heel nuchter vertellen wat ik de rest van de afgelopen week gedaan heb.

En nu ik er zo over nadenk: dat was niet zo veel. Ik ben vooral bezig geweest met ziekig zijn: naar de pharmacia, snotteren, snotteren, snotteren en vanmiddag ga ik naar de dokter. Ben het nou zat. Na 4 weken mag het wel eens ophouden, nietwaar?
Maar vrijdag gaf Miriam een soort bedankfeestje voor alle mensen die haar geholpen hadden in de tijd dat ze nu hier verblijft en ik was ook uitgenodigd. Op voorwaarde dat ik zou helpen met koken, haha! Nee hoor, dat bood ik zelf aan.
Dus we hebben van 2 tot 8 in de keuken staan sloven, waarna we een heerlijke Hongaarse maaltijd (met Italiaans toetje: cantucini-aardbei-tiramisu :p) hebben gegeten. De gasten waren vijf Italianen en ik, dus er werd eigenlijk alleen maar Italiaans gepraat.
En Italianen zijn zo vol van zichzelf!! Geen moment ben ik aan het woord geweest, haha! Maar goed, luisteren is natuurlijk ook goed om Italiaans te leren :)

Kijk even in het foto-album voor foto's van Venezia. Ik ben niet zo'n geweldige fotograaf, en daarbij zijn foto's zonder mensen die je kent erop vaak niet zo interessant, maar ik heb geprobeerd om te vragen aan passanten of ze me konden fotograferen. Tenslotte was er altijd wel iemand in de buurt. Je-zus-Chris-tus wat een volle stad, toeristje hier, toeristje daar....

Toedeloe!
Tot volgende week!
Noortje

  • 06 Juni 2006 - 19:48

    Leny:

    Hoi Noortje
    Zo ben ik effe snel.
    Wat een mooie foto's zeg,en wat een toerisme,dan is het hier tocht wel effe lekker rustig in Drenthe.
    Maar het is daar natuurlijk wel fantastisch leuk.Kom je terug over een paar weken of blijf je daar nog vakantie houden?
    Nou geniet er maar van,veel plezier.Tot hoor eens. Groeten Hans Leny en kids

  • 07 Juni 2006 - 22:39

    Saar:

    zoooo mooi die foto's nou wil ik ook vakantie!! (sorry noor je bent natuurlijk hard aan het studeren en hebt helemaaaal geen vakantie:)) oooooh nog 4 weekjes en dan kan ik daar ook naartoe!!
    hoe lang blijf je nou in italie? want het lijkt nu alsof je alweer heel snel terugkomt?
    heeeeel veel plezier met anne-mieke!!!
    kusje

  • 09 Juni 2006 - 12:57

    Cecile:

    lieve noor,
    wat een leuke stukjes en prachtige foto's. En zo romantisch!!! Kom je terug meteen of blijf je nog even langer weg. Je hebt het natuurlijk erg zwaar met je taalstudie! Zielig hoor! Nog ggen leuke Italiaan gevonden?
    Tot ziens en geniet van je tijd daar.

  • 10 Juni 2006 - 16:53

    Els:

    Hoi Noortje, mooie foto's van Veneza en leuk ook je enthousiaste beschrijving. Ik was weer even helemaal terug. Heb je ooit de film "Tod im Venedig" gezien? Die is nu extra mooi nu je er bent geweest.En dat het druk was met die feestdagen is natuurlijk niet zo gek. Zelfs al doen de Italianen misschien niets aan Pinkster, dan komen ze wel uit andere landen die toeristen.De tijd gaat wel erg snel voorbij, hè! Maar t.z.t misschien nog wel eens de mogelijkheid om er een tijdje te verblijven als je via de opleiding allerlei internationale contacten krijgt of moet leggen! Het is hier overigens nu ook al aardig tropisch aan het worden.

  • 10 Juni 2006 - 19:02

    Jasmin:

    hee Noortje!

    Jorine komt vorlopig nog niet terug! ze zou morgen anders terug komen, maar haar vlucht is geanuleerd!! :(

    Jasmin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 36735

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: