Roma en Anne-Mieke - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu Roma en Anne-Mieke - Reisverslag uit Pisa, Italië van Noortje Klooster - WaarBenJij.nu

Roma en Anne-Mieke

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

14 Juni 2006 | Italië, Pisa

Alloha!

En dan was Anne-Mieke alweer een dagje thuis en ben ik alweer bijna een week geleden aangenomen bij UCU :); tijd vliegt.

Roma was echt ontzettend gaaf. Ik heb Anne-Mieke vrijdag-namiddag op Termini (het grootste station) ontmoet, waarna we opgehaald werden door Rose. We reden naar haar huis, waar we even konden douchen en waar we even bij konden komen van de reis.
Rose en Dario namen ons mee uit eten bij een pizzeria, waarna we naar een salsa-bar gingen. Daar ontmoetten we nog 3 anderen. Rose heeft ooit salsa-lessen gevolgd en de anderen konden het ook wel, maar Anne-Mieke en ik bakten er natuurlijk niets van (ok, eerlijk blijven Noor, jij was de enige die er écht niets van bakte...) :p

De volgende dag vertrokken we heeeeel laat naar de stad (uiteindelijk was het 11 uur ofzo! echt zonde van de tijd), om de Vaticaanse Musea te bewonderen. Anderhalf uur in de rij gestaan, maar het was zeker de moeite waard. Voor mij was het de tweede keer (voor Miekie de eerste :) ), maar het was mijn hoofddoel voor mijn verblijf in Roma.
Daarna de Sint Pieter gezien en de koepel beklommen en toen was het alweer 6 uur 's avonds! Snel met de metro naar de Spaanse Trappen gegaan en even langs de Trevi-fontein gelopen, waarna we weer naar 'huis' gingen. Rose en Dario hadden een heerlijke maaltijd bereid.

Zondag hebben we een tour door het Colosseum gedaan, over het Forum Romanum gelopen, via het Campidoglio langs de suikertaart (monument van Vittore Emanuel) gelopen en via het Pantheon (en de Gesu, weet je nog Lizette, Esther? ;)Maar die was gesloten) naar het Piazza Navona. Toen was het 15.15 uur en toevallig waren Katherine en Louise, de twee Engelse meisjes uit de eerste twee weken, ook in Roma, dus die zouden we daar ontmoeten. Voor 15.45 uur afgesproken, en om 16.15 uur kwamen ze eindelijk opdagen. Toen was het enige wat we konden doen via de Trevi-fontein en de Spaanse trappen naar de metro lopen en bij de halte van Termini elkaar weer gedag zeggen! :(
Terug naar Rose's huis, lekker even zitten (MTV kijken, de enige zender die ook nog wat in het Engels uitzendt, was wel zo aardig voor Anne-Mieke!), en naar het station gebracht worden door Rose en Dario. Snel afscheid nemen, iets te eten kopen (gadverdamme, McDonalds....) en de trein in springen, klaar voor een rit van 3,5 uur...

Maandag zouden we de hele dag naar Firenze gaan (dus ik zou school 's ochtends missen), maar Anne-Mieke kon wel een tukje gebruiken, dus ben ik 's ochtends naar school gegaan, terwijl zij rustig aan heeft gedaan en even de stad (schuine toren!!!) heeft bekeken. 's Middags naar Firenze, maar alle musea waren dicht, dus hebben we lekker geshopt, haha! Ja, ze heeft nu een heel goede (culturele) indruk van de stad...

Dinsdag is ze vertrokken, en 's avonds ('s middags) ben ik lekker om 5 uur naar bed gegaan en heb praktisch de hele nacht geslapen. Ik zie er nog steeds uit als een lijk, maar goed... :s

Vanavond ga ik met Miriam, de Duits-Hongaarse, uit eten (pizza :p) om te vieren dat ik ben toegelaten, jeej!

Verder is zondag een nieuw meisje in mijn huis gekomen! Engels, 20 jaar oud, en heel aardig. We hebben gisteren samen wat gegeten (toen ik tussendoor even wakker was) en best lang gepraat, en ze zit ook in mijn klas. En we praten Italiaans!!! Eindelijk iemand die dat ook wil! :):):)

Ben nog steeds heel vrolijk van vrijdag. En sowieso van alles wat de afgelopen 5 dagen is gebeurd :)

En morgen ga ik naar een museum dat maandag natuurlijk ook gesloten was, in Firenze, waar ze bijvoorbeeld de David van Michelangelo hebben staan, leuk!

Over hoe lang ik hier nog blijf: de cursus is volgende vrijdag afgelopen en ik ga zometeen uitzoeken wat ik hierna wil doen. Ik wil een vervolg van een talencursus in een andere stad doen, bijvoorbeeld Bologna of Roma, maar ik denk dat het Roma wordt. Voor een maandje ofzo.
Ik houd jullie op de hoogte...

Kus, Noortje

  • 14 Juni 2006 - 12:26

    Ria & Anne-Mieke:

    heeej,
    Wat leuk om te lezen wat wij samen hebben gedaan!:P Ik kwam gisteren aan in oververhit nederland, maar nu is de temperatuur weer wat gedaald. Wat gezellig gezellig van dat nieuwe meisje!
    liefs, Ria en Anne-Mieke
    ps Ria zegt: dankje wel Noortje voor de goede zorgen voor Anne-Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Voor mijn onderzoeksmaster Antropologie aan de UU zit ik een half jaar in het buitenland, op Lampedusa. Eerst doe ik een talencursus Italiaans in Catania, vervolgens reis ik een weekje rond over Sicilië, en hierna begint mijn veldwerkperiode. Op Lampedusa wil ik onderzoeken hoe de lokale bewoners omgaan met de vluchtelingen, en hiervoor ga ik in het dorp Lampedusa wonen, een gehucht met zo'n 5000 inwoners op een eiland zo groot als Vlieland, in het midden van de Middellandse Zee.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 36735

Voorgaande reizen:

09 Juli 2011 - 30 November 2011

veldwerk Lampedusa

05 Augustus 2008 - 16 Januari 2009

China en Vietnam

01 April 2006 - 25 Juli 2006

talencursus Pisa en Rome, Italië

Landen bezocht: